menu

הטרנד של להקות חיות במסיבות חתונה

בשנים האחרונות, באופן מפתיע, עולם החתונות חוזר למקורות – מוזיקה חיה במסיבת חתונה. המוזיקה החיה, בדמות הרכבים ולהקות, הייתה פופולרית בעשורים רחוקים יותר, ובשני העשורים האחרונים פינתה את מקומה לדיג'ייז, והנה עכשיו הלהקות החיות חוזרות, ובגדול

בלוג - רדינג 3 18/06/2015

*הכתבה והתמונות בשיתוף רדינג3 - מקום להופעות ואירועים.

 

אם לפני 10-15 שנים להקת חתונות הייתה נחשבת לבידור מהסוג הפחות מוצלח, כיום להקות החתונה הן עסק מקצועי לכל דבר, עם תלבושות מפוארות, כוריאוגרפיה ומעבדים מוזיקלים מהשורה הראשונה. ניר סגל, דיג'יי כבר כ-25 שנה, מתוכן כ-4 שנים שהוא מנהל את חברת מוסיקה פלוס, מהוותיקות בתחום בארץ, מציין כי תכניות ריאליטי מוזיקליות, כמו כוכב נולד או דה ווייס, סייעו רבות בהתמקצעות להקות החתונות.

 

אם לפני 10-15 שנים להקת חתונות הייתה נחשבת לבידור מהסוג הפחות מוצלח, כיום להקות החתונה הן עסק מקצועי לכל דבר - רדינג3התמונה צולמה ברדינג3

אז מה בוחרים, דיג'יי או להקה חיה?

סגל מציע לשלב בין השניים. לדבריו, בעוד הדיג'יי נאמן לביצועים המקוריים, הופעה של להקה חיה תמיד תהיה אותנטית יותר ותציע חוויה שונה. עם זאת, מופע ארוך מדי של להקה, כזה שנמשך כל הערב, עלול לעייף את הקהל, שלא לדבר על חברי הלהקה, שוודאי יהיו זקוקים למנוחה מדי פעם.

 

הופעה של להקה חיה תמיד תהיה אותנטית יותר ותציע חוויה שונה - רדינג3התמונה צולמה ברדינג3 

גם יובל ניב, ממייסדי להקת LIVE, להקת קאברים, שמופיעה במסיבות וחתונות בכל רחבי הארץ ובחו"ל, מסכים עם סגל ואומר ששילוב בין דיג'יי ללהקה הוא הפתרון המושלם עבור זוגות שמתחתנים. עם זאת, מדגיש סגל, כשבוחרים מוזיקה לאירוע, חשוב להקדיש מחשבה לקהל האורחים שלכם. אם, למשל, רוב הקהל מגיע מחו"ל, אפשר לוותר על הדיג'יי כמעט לגמרי או כליל – במדינות רבות, בעיקר ארה"ב, המושג דיג'יי לא קיים בעולם החתונות, והקהל שלכם יצפה ללהקה שתבדר אותו במהלך הערב.

איך משלבים בין הדיג'יי ללהקה במהלך הערב?

החלטתם לשלב בין להקה חיה לדיג'יי? יש הרבה אפשרויות לשילוב, אבל הכי טוב ללמוד מהגדולים איך עושים את זה. סגל ממליץ לפתוח בדיג'יי לקבלת הפנים, כשמוזיקת החופה באחריות הלהקה. בזמן האוכל, מוזיקת רקע של הדיג'יי, ואחרי הקינוחים – סשן היסטרי של להקה, שתעיר את האורחים ותחזיר גם את הקהל המבוגר יותר לרחבת הריקודים. להזכירכם, המבוגרים הם אלה שהתחתנו בעצמם עם להקת חתונה ברקע, כשאף אחד בארץ עוד לא ידע מה זה דיג'יי, כך שעבורם להקת החתונות יוצרת תחושה נוסטלגית ומחברת אותם לחתונה עצמה, גם אם המוזיקה עצמה לא ממש מוכרת להם.

 

ממליץ לפתוח בדיג'יי לקבלת הפנים, כשמוזיקת החופה באחריות הלהקה - רדינג3התמונה צולמה ברדינג3 

בסיום, אחרי מופע של 45 דקות, אפשר לחזור אל הדיג'יי למסיבת ריקודים לצעירים אל תוך הלילה. סגל מציע אפשרות נוספת, של שילוב מופעים של כשעה של הלהקה, כשבין לבין, כשחברי הלהקה נחים ואוגרים אנרגיה, עולה דיג'יי לנגן מוזיקה. ניב מציע לשכור הרכב קטן לקבלת פנים ולחופה, הרקדה קצרה של הדיג'יי ואז הופעה של כשעה-שעתיים של להקה. לסיום הערב – אפטר פארטי מכוון לצעירים של הדיג'יי.

 

אלו סוגי להקות לחתונה תוכלו למצוא - רדינג3התמונה צולמה ברדינג3

אילו סוגי להקות תוכלו למצוא?

בגדול – הכל. כל סגנון מוזיקה שתחשבו עליו, קרוב לוודאי שקיימת להקת חתונות שמתמחה בסגנון הזה. סגל מחלק את הלהקות ל-3 סוגים עיקריים;

 

(1) להקות קאברים שמורכבות מנגנים וזמרים ומנגנות הכל מהכל, ממוזיקה ישראלית דרך היפ-הופ ועד מוזיקה לטינית. להקות כאלה, הן בעצם הדבר הכי קרוב לדיג'יי בתחום הלהקות.

 

(2) להקות לייט נייט – להקות שמתמחות בסגנון מוזיקלי אחד ומציעות מופעים של כ-40-45 דקות לשלב המסיבה. זאת יכולה להיות להקת סיקסטיז, שתופיע עם חליפות, עניבות והתספורות הנכונות או להקת דאנס או אפילו להקה שמנגנת מוזיקה איטלקית.

 

(3) הרכבי קבלת פנים – לרוב מדובר בהרכבי ג'אז, שבסכומים קטנים יחסית יוצרים אווירה ייחודית באחד החלקים הכי משמימים של החתונה.

 

כל סגנון מוזיקה שתחשבו עליו, קרוב לוודאי שקיימת להקת חתונות שמתמחה בו - רדינג3התמונה צולמה ברדינג3

אוקיי, החלטנו לשלב להקה חיה בחתונה, למה אנחנו צריכים לשים לב?

סגל ממליץ לכם לוודא שללהקה יש מנהל, שתוכלו להתנהל מולו ולדבר איתו על כל עניין שחשוב לכם. בנוסף, כדאי לדאוג לכך שהדיג'יי והלהקה יתקשרו ביניהם. אם הדיג'יי ינגן מוזיקת סיקסטיז רבע שעה לפני שעולה לבמה להקת הסיקסטיז שהזמנתם, בהחלט יש סיכוי שהקהל יתחיל להשתעמם.

 

ניב מציע לקבל המלצות ממכרים לפני שאתם סוגרים עם להקה וגם להטריח את עצמכם לראות את הלהקה בפעולה בחתונה אחרת ולוודא שאתם מתחברים לסגנון, לנראות ולביצועים. בנוסף, חשוב גם לבחור את מקום האירוע המתאים - לא כל האולמות וגני האירועים יכולים לתת מענה כולל להופעה חיה.

 

בהקשר הזה, מציין ניב את רדינג3 כאחד המקומות האיכותיים ביותר שהלהקה הופיעה בהם אי פעם. עם במה ענקית, מערכות תאורה וסאונד מהמתקדמות בעולם, 3 פלטפורמות ואנשי מקצוע מהטובים בארץ, לצד מטבח עשיר, שירותי בר ושטח של כמעט 1,000 מ"ר, רדינג3 הוא לא רק בית להופעות, אלא גם אולם אירועים משובח במיוחד.

 

רדינג3 כאחד המקומות האיכותיים ביותר שהלהקה הופיעה בהם אי פעם - רדינג3התמונה צולמה ברדינג3

מי בוחר את המוזיקה שתנגן הלהקה ואיך?

ניב מספר שבלהקת LIVE, נפגשים הזוג והלהקה לפני האירוע, מדברים על סגנונות מועדפים והלהקה מציעה רשימת שירים ארוכה. עם זאת, במהלך המופע, הלהקה לא עובדת מול רשימת שירים, אלא פועלת מתוך אינטואיציה וניסיון של שנים. שומרים על הקווים המנחים שנקבעו בפגישה עם הזוג, אבל בוחרים את השירים לפי תחושת הבטן.

 

שומרים על הקווים המנחים שנקבעו בפגישה עם הזוג, אבל בוחרים את השירים לפי תחושת הבטן - רדינג3התמונה צולמה ברדינג3

מה לגבי אמנים ידועים?

נכון, יכול להיות מאוד מרגש לארח בחתונה שלכם אמן שאתם אוהבים במיוחד, אבל פרט לעניין הכלכלי, שבהחלט מהווה שיקול רציני, כדאי לחשוב גם על חשיבות המופע באירוע. לעיתים, אומר סגל, זוגות שמזמינים אמן ידוע לאירוע, מזמינים מופע ארוך של שעה וחצי-שעתיים. במקרה כזה, החתונה היא כבר לא האירוע המרכזי בערב, אלא המופע, וחבל. סגל ממליץ לבחור במופע של כ-45 דקות, כדי להשאיר את הקהל עם טעם של עוד.

 

מומלץ לבחור במופע של כ-45 דקות, כדי להשאיר את הקהל עם טעם של עוד - רדינג3ליאור נרקיס בהופעה

כמה זה עולה לנו?

מופעי קבלת פנים הם הזולים ביותר ועומדים על כ-5,000-7,000 ₪. מופעי פריים-טיים, של כ-45 דקות במהלך שלב הריקודים, עולים כ-20,000-30,000 ומופע מלא של להקת קאברים מגיע לכ30,000-50,000 ₪.

 

במקומות כמו ברדינג3, בהם מערכות ההגברה, התאורה והבמה באים מן המוכן, וכבר קיימים במפרט הטכני הבסיסי של המקום - הבאה של להקה חיה לאירוע תצמצם עלויות, שכן כל הציוד כבר ישנו ומוכן.

אולי יעניין אותך גם:


צרו קשר לקביעת פגישה
מלאו טופס זה וניצור עמכם קשר בהקדם
או, פנו אלינו בטלפון:
טלפון - רדינג303-762-4000
הפרדה - רדינג3 רדינג3